Saturday, August 05, 2006

Lars' noter fra første styregruppemøde 4.8.

Vi opnåede enighed om en vision baseret på leg, som indgang til at skabe en dialog mellem Daniscos innovation og slutbrugerne/lead users. (Visionsformulering 3 på slide 2)
Legeplads-metaforen og -visionen indfanger meget fint Flemmings m.fl. tanker om innovationsbarrierne i Daniscos kultur. Visionen udtrykker en langsigtet overgang fra
First we add knowledge til Skal vi lege?!
Nogle af begreber jeg bed fast i (jvf sjakkets powerpoint vist i tidl posting) var:
Dialog via leg:
- Inddragelse via lyst!!!
- Pirrende, risikabelt
- Sansende – fornemmelser, følelser
- Forbrugerens uudtalte behov
- Vende tingene på hovedet, eksperimentere
- Samarbejde om nye idéer
- Afmystificere laboratoriet
- Bringe innovationpartnere sammen
- Et andet rum!

Næste skridt er formuleringen af en konkret målsætning for projektet, der kan udtrykke visionen på en vis, der også på kortere sigt kan implementeres eksemplarisk (på trods af barriererne). Den kunne lyde noget a la:
"Skab et bæredygtigt koncept for et legende rum for Danisco"

Arbejdstitlen Happy Nation! er ret godt fanget!

Udfordringer jeg noterede:
- Hvad er leg? Hvad er en legeplads? (Homo Ludens?)
- Hvad er forretningsmodellen for en legeplads?
- En organisme med et kontinuert liv: Hvad er forretningsmodellen?
- Corporate venture vs Corporate Dept.?
- I laboratoriet: INDE i Danisco vs UDEN for!!!!
- Hvad vil vi med legen? (Lises spørgsmål til nogle konkrete mål omkring food service, fx mere sanselig mad) og Hvordan vises resultatet af legen – en dokumentationsproblematik.
- Kan man sandsynliggøre sig en påvirkning af HELE organisationen til at blive mere legende på lang sigt?
- Valg af lead-users: Hospitaler, kokke, militæret.etc.??? Et eksemplarisk projekt skal tage et godt valg!
- Håndtering af traditionelle barrierer: Fysiske (rum og geografi), Arbejdstider, Dagens opgaver med deadlines og stress, Pres og forventninger fra chefen

0 Comments:

Post a Comment

<< Home