Monday, September 04, 2006

Sæbeboble-sang

Jeg kan desværre ikke huske, hvilket digt af Strunge, Flemming reciterede i fredags. Men til gengæld kom jeg lige i tanke om en sang, som Dan Turèll har skrevet. Og ja, det passer jo meget godt til nedenstående billeder.

Her et uddrag: Onkel Danny's små sorte sitrende skinnende svirrende swingende saxsoli sæbeboble-sange (1978), og som alle jo nok ved, så er sæbeboble-sange både flotte og sjove:

Åh jeg blæser altid sæbebobler
bobler af papir og blæk
Alting får lys
Alting fornys
mens man drømmer tiden væk
Kom med
Blæs sæbebobler
Drøm dig til et andet sted
Kom nu
Blæs dine sæbebobler
Hele Verden blæser med!

1 Comments:

Blogger Flemming said...

Det var ikke Strunge, men en af mine venner Lars Hinnum:
Jeg sidder i et stort badekar fyldt med kaffe og blod.
Kaffen er blevet kold og blodet hvidt.
Egentlig havde jeg taget badebukser på, hvorfor ved jeg ikke.
:-)

Længere oppe af floden kunne man høre en der gik på vandet; men det var umuligt at vide om han gik på hænder.

8:22 AM  

Post a Comment

<< Home